ΒΑΣΙΛΙΚΙ ΝΙΚΟΛΑKOY
ΠΕΙΡΑΙΑ
Περιγραφή Έργου

Ήταν 23 Οκτωβρίου του 1998, ώρα 13:30 στη Λ. Αλεξάνδρας όταν ένας οδηγός τετραξονικού φορτηγού αποφάσισε χωρίς να ελέγξει, ν’ αλλάξει λωρίδα. Το αποτέλεσμα ήταν οι ρόδες να χτυπήσουν θανάσιμα την 25χρονη Μαίρη Βάγγαλη, η οποία οδηγούσε μηχανή. Η αδερφή της, Βιβή Βάγγαλη το 2005 δημιούργησε τον Πανελλήνιο Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων & Στήρξης ΑΜΕΑ, Αγάπη για Ζωή. Η δράση του μετά από πλείστες δυσκολίες, γραφειοκρατικές, οικονομικές κ.ά. ξεκίνησε το 2011. Η οικονομική βιωσιμότητα του φορέα λύθηκε εν μέρη μέσα από το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας και της ΕΚΕ. 

Το όραμα της ομάδας είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Προσδοκά μια κοινωνία με μηδενικά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Κατόπιν συστηματικής μελέτης, καταγραφής προβλημάτων, ανάλυσης ποιοτικών και ποσοτικών προβλημάτων σχετιζόμενων με τη γνωσιακή κατάσταση γύρω από την πρόληψη ενός τροχαίου ατυχήματος δημιουργήθηκαν δράσεις με πολλαπλές συνιστώσες. 

Σκοπός


Σύνδεση ανακύκλωσης & κοινωνικής αρωγής 

Η συλλογή και ανακύκλωση των πλαστικών πωμάτων είναι μια διαδικασία η οποία πραγματοποιείται σε πανελλαδικό επίπεδο. Τα καπάκια συγκεντρώνονται, τοποθετούνται ως επί το πλείστον σε σακούλες και εν συνεχεία περνάει από το σημείο που υπάρχουν πώματα, το φορτηγό και τα συλλέγει. Στην περίπτωση που η συλλογή γίνεται εκτός Αττικής τότε στέλνονται με μεταφορικές εταιρείες στην Αθήνα. Από εκεί καταλήγουν στο εργοστάσιο της ανακύκλωσης όπου το υλικό μετατρέπεται κατά βάση σε πλαστικά τελάρα λαϊκής. Η διαδικασία αυτή μπορεί να εξασφαλίσει την αγορά απλού τύπου αναπηρικών αμαξιδίων (νοσοκομειακά) τα οποία με τη σειρά τους δίνονται δωρεάν σε άτομα με κινητικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να έχουν οποιαδήποτε αφετηρία (τραυματισμός από τροχαίο, εγκεφαλικές βλάβες, προβλήματα εκ γενετής κ.ά.). Στην περίπτωση που χρειαστεί ένας ειδικός μηχανισμός, ή ένα ειδικού τύπου αμαξίδιο και το κόστος είναι μερικές χιλιάδες ευρώ τότε οι αγορές πραγματοποιούνται είτε μέσω δωρεών από εταιρείες, ιδρύματα ή ιδιώτες ή ακόμη και από μεγάλα φιλανθρωπικά events. 

Εκπαιδευτικά σεμινάρια πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων

Για να μπορέσει όμως, ο κόσμος μας να γίνει καλύτερος θα πρέπει να εργαστούμε στον ευρύτερο κύκλο της μάθησης και της κατάκτησης της ορθής οδηγικής παιδείας. Η κατάκτηση εκείνη που δημιουργεί την ενσυνείδητη οδήγηση και τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινάει από τις μικρές ηλικίες, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ενσυνείδητων οδηγών. Με τον τρόπο αυτό στο μέλλον θα μειωθούν τα τροχαία. Σε ό,τι αφορά τη σεμιναριακή εκπαίδευση των ενηλίκων στοχεύει στην καλυτέρευση της οδήγησης σε χρόνο ενεστώτα. Τα σεμινάρια είναι το σύνολο εκπαιδευτικών προγραμμάτων: α) διαφορετικά target group. Β) διάρκεια εκπαιδεύσεων Σεπτέμβριος –Ιούνιος.

Σκοπός του Αγάπη για Ζωή είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί ο στόχος της καθολικής κυκλοφοριακής αγωγής ανηλίκων και ενηλίκων. Η δράση η οποία εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος είναι η ανακύκλωση των πλαστικών καπακιών. Η ίδια δράση, παράλληλα, αποτελεί το εργαλείο για την αρωγή και τη συμπαράσταση στον άγνωστο συνάνθρωπο με κινητικές δυσκολίες, τις οποίες απέκτησε είτε από τροχαίο είτε από άλλη αιτία. Δημιουργείτε τοιουτοτρόπως ένα νέο εκπαιδευτικό αντικείμενο αυτό της κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς επίσης και ένας κοινωνικός ιστός με κοινό παρανομαστή την οικολογική συνείδηση & τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων. Τέλος ανυψώνεται η αγάπη για τον εθελοντισμό, τις αξίες του και τα απτά αποτελέσματά του.

Για την υλοποίηση ενός οράματος πανανθρώπινου είναι αναγκαία η δημιουργία μιας πολυσχηματικής αλυσίδας. Στα πλαίσια της ΕΚΕ μιας εταιρείας μπορούν να συγκεντρωθούν ποσότητες πλαστικών καπακιών κάθε είδους (1 τόνος καπάκια= 1 αναπηρικό απλού τύπου αμαξίδιο). Αυτό δημιουργεί μια κοινή δράση των εργαζομένων προς έναν στόχο με κοινωνικές προεκτάσεις και μια καλή πρακτική. Στηρίζει τη βάση του εθελοντισμού και της δημιουργικής προσφοράς μέσα στα πλαίσια της εργασίας. Στην περίπτωση που τη συλλογή κάνουν μαθητές στα σχολεία τότε η αξία μεγαλώνει ακόμη περισσότερο. Η νέα γενιά μαθαίνει την ανακύκλωση, την προσφορά, τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη μέσα από απλές πράξεις με μηδενικό κόστος. Η δράση αυτή συμβάλλει ταυτόχρονα στη μείωση του πλαστικού από το περιβάλλον, προτρέποντας και άλλους να ανακυκλώσουν με αποτέλεσμα να γιγαντωθεί η διαδικασία. Η αρωγή που προκύπτει χαρίζει σε οικογένειες με οικονομική δυσχέρεια τη δυνατότητα απόκτησης ενός αμαξιδίου. Αυτό με τη σειρά του προσφέρει ποιότητα στη ζωή του ασθενούς και του ευρύτερου κύκλου του. Η προσφορά σε αμαξίδια και μηχανισμούς πολλάκις έχει δοθεί σε δημόσια νοσοκομεία, και κέντρα υγείας. 

Τα έσοδα από την κυκλική οικονομία εκτός από την αρωγή διατίθενται στη σεμιναριακή εκπαίδευση. Η εκπαίδευση έχει δυο πυλώνες δράσης. Ο ένας αφορά τη συστηματική εκπαίδευση των παιδιών, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ενσυνείδητων οδηγών, οι οποίοι δεν θα λειτουργούν κάτω από το φόβητρο της ποινής του ΚΟΚ, αλλά υπό το λογικό αποτέλεσμα της πράξης της οδηγικής συμπεριφοράς. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά την όσο το δυνατόν καλύτερη οδήγηση των ήδη ενεργών οδηγών. Οι ενήλικες θα πρέπει να ξεπεράσουν το οδηγικό λανθασμένο μοτίβο τους και να μην αποτελούν κακό πρότυπο μιμητισμού για τα παιδιά. Μέσα από δώρα διαδραστικά σεμινάρια και ερωτηματολόγια προκύπτουν συμπεράσματα προς αξιολόγηση, ανάλυση και παρέμβαση.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
.

BOUKIS


 
Top